2/15/2010

nytt rekord!

lille C har slagit nytt rekord i antalet ombyten på 12h!

ni som inte är småbarnsföräldrar (eller har varit) kan sluta läsa här. det finns risk för att äckelfaktorn annars är för hög.


det hela började i går efter lunch. jag började ana oro redan på morgonen eftersom han då inte hade bajsat sedan kvällen innan. så till slut, efter lunch någon gång kom explosionen! det var bara att sanera bebis och ta på nya kläder. sen dröjde det några timmar, sen kom explosion nr2. sanera bebis och nya kläder som följd även då. han hann med ett par laddningar till (med klädombyte som följd) innan det var dags att sova. idag vaknade jag av att jag blev nedbajsad (i sängen!!) och sen nerkissad vid skötbordet. tänk vad man får utstå som småbarnsförälder. nu hoppas jag på en lugn förmiddag.

tur att det är värt det :-)

uppdatering: nu vid lunch har vi klarat av 2(!) laddningar till. jag börjar bli rädd för att det är en ny trend.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad ger du honom att äta?

moj sa...

jag ammar honom, men jag börjar misstänka att han har fått en lindrigare släng av magsjukan som jag själv drabbades av i helgen.

matsu sa...

Magsjuka, inte bra, ät snällt och håll koll :-)