2/05/2010

nyfrisserad hos Kawai-san


nu har jag äntligen klippt mig och det var inte en dag för tidigt. det kändes som obeskrivlig lyx att sitta ner och bli ompysslad i 1h och 20min! sjukt skönt. först fick jag håret tvättat i säkert 10 min med massage i hårbotten, sen klippt och sist men inte minst fönat i säkert 20 min! det var 3 personer inblandade, total uppassning à la Japan. mycket väsen för ingenting kan man kanske tycka när man såg resultatet.

vid middagsbordet samma kväll...

m: å så har jag klippt mig idag. (eftersom du inte ser något måste jag ju hinta!!)
e: ah, just det, eh, fint. kortare. lite.
m: mmmmmm

det är i alla fall lättare att kamma håret på morgonen nu och det uppskattas eftersom varje minut (sekund) är guld värd.

1 kommentar:

Lena S sa...

Jag minns själv mitt första frisörbesök efter att vi fick lill-A... :-) Snacka om lyx!

Kul att läsa alla dina reflektioner... Känner igen så himla mycket!

Kram till dig och sonen