2/02/2010

lugnet har lagt sig

för stunden i alla fall. både jag och lilleman är mätta och belåtna. han ligger och roar sig under babygymet som verkar bli roligare och roligare för varje dag som går och jag passar på att dricka lite kaffe och blogga. igår invigde vi babybjörnselen som vi har lånat av grannarna utomhus. vi har tidigare bara använt den inne, men igår så kom den väl till pass när vi var ute på vift. vi åkte hemifrån redan vid 10-tiden och skulle ner till Shinagawa för att hämta ut Cs visum. han sov hela tiden, tack o lov, det var hela 40 nummer före oss i kön och jag befarade att han skulle vaka med ett vrål och kräva mat, men vi klarade oss. han sov hela vägen in i amningsrummet inne på atré department store (verkar som om de alltid har amningsrum, mycket bra), varpå jag nästan jublade av lättnad. väl där inne vaknade han till, bajsade 2 ggr(!) och åt. mycket bra timing. I thought you well my son! det var först när det var dags att åka vidare som selen kom till användning. vid det laget tyckte C inte att det var aktuellt att sova mer, vilket jag kan förstå, så han fick lite smått panik i blicken när jag la ner honom i vagnen för att klä på honom. när han sen fick komma upp i selen istället för att ligga kvar i vagnen lugnade han ner sig. han satt till och med och flinade och lät när vi kom ut bland folket på stationen. nyfiknare unge får man leta efter. tror att han kommer att jubla när det är dags att byta till sittdelen i vagnen.

kommentarer från gårdagen:

- beebiika ka?! (baby car?) skum man på stationen som nog undrade vad det var jag gick och sköv på, för det kunde väl inte vara en barnvagn som var så stor.

- kawaiiiii!! (sööööt) typ, 1000 gamla tanter när de såg C

just det, gårdagen avslutades med vinterns första snöfall som fick som följd att vi inte har varit ute än idag. ska dock snart ge oss ut på en liten tur till yamaya och inhandla lite middagssaker.

2 kommentarer:

matsu sa...

Kram, C tar sig.. :-) :-)

Sven sa...

"befarade att han skulle vaka med ett vrål och kräva mat" <---lol