2/07/2011

utflykt till 100-Yensparken

idag har jag och C varit ända nere till meiji jingi gaien för att besöka en lekplats, men det var värt det. grymt bra måste jag säga. rent och snyggt som oftast här i japan och trots den lilla avgiften för att komma in så får den 4 spadar av både mig och C.

jag gjorde en grymt bra plan (om ni frågar mig) i morse som gick ut på att vi skulle hänga på lekplatsen fram till lunch, äta lunch där och sen skulle C somna i vagnen på vägen till shinjukuparken där jag sedan skulle ligga på en filt i 1h och njuta av solen. nu var det bara så att när jag kom fram till parken med en sovande C i vagnen så var parken stängd! GAAAH! ingen vila för mig med andra ord. jag vandrade runt i shinjuku ett tag innan jag bestämde mig för att det är bättre att gå upp mot ikebukuro och ta ett tåg när han vaknar. nu är vi åter hemma. C är pigg som en mört och jag är trött som en dö sill.... nu väntar vi bara på att lilla O ska vakna från sin eftermiddagslur så att vi kan gå upp dit och leka.

1 kommentar:

morfar sa...

Det blir inte alltid som man planerar, men det går ofta bra ändå :-)