2/21/2011

ny vecka

förra veckan försvann i rasande tempo (trots att vi inte gjorde så mycket). helgen blev aningen softare än planerat på grund av att jag har känt mig lite krasslig. ingen feber, men annars alla andra förkylningssymptom. nu är det tillfrisknande som gäller så att vi alla är fit för fight när farmor och farfar dyker upp nästa vecka. alltid kul med besök!

nu var det dock förra veckan som jag tänkte berätta om. i onsdags åkte vi till IKEA en sväng. vi skulle inte ha något speciellt (och jag kom varken hem med ljus eller servetter!) utan följde med som sällskap. huvudmålet var att äta köttbullar och lite annat smått och gott. höll dock på att tappa talförmågan helt när jag skulle beställa en barnportion till C och inte fick byta ut pomfritten mot vanlig potatis. fick bara det vanliga japanska svaret: '
- byta??! nej, det går INTE. det är ju pommes på bilden, då går det ju inte att byta.
typ

ok, tänkte jag, ingen ide att lägga mer energi på det. istället bad jag henne att lägga på några fler köttbullar på min tallrik. men när jag bad om att få en till potatis fick jag samma svar igen. nej, det går iiiiint. det är 2 potatisar som gäller, oavsett antal köttbullar. suck. ok, 15 köttbullar och 2 minipotatisar senare begav vi oss mot en sittplats. som tur var fick jag en semla till efterrätt.

det var onsdagen. ett besök till IKEA är typ vad man hinner med på en dag.

i torsdags hängde vi på lekplatsen på förmiddagen, lunchade hemma och tog sedan en långpromenad hela vägen ner till omotesando! skönt att gå lite. väl framme så blev det fika på lavazza. nice.

i fredags gjorde vi inte mycket mer än att invänta e som dök upp efter middagsluren. C var mycket nöjd med att ha pappa hemma igen!

nu är det som sagt ny vecka och mot slutet av veckan har de lovat sol och +16 grader. cant wait!

Inga kommentarer: