4/14/2010

statusrapport

idag har backandet fortsatt med samma speed som igår, om möjligt med något uppvridet tempo. jag har idag hittat honom:

- inkilad under soffan
- under torkstället
- under soffbordet
- fastkilad under barnstolen

det har inte varit några problem att hitta honom, det har bara varit att följa slemspåren som han lämnat efter sig. förutom att backa har han idag för första gången kört en vänster-vändning från rygg till mage samt stoppat in stortån i munnen. en stor dag med andra ord. han var oerhört nöjd när han fick in stortån i munnen, aningen mindre nöjd när jag bände loss den för att kunna sätta på en ren blöja.

på matfronten har han nu testat gröt(+++++), potatis(++), sötpotatis(++++), pumpa(++++), morot(+++), broccoli(++) och lite banan(---). imorgon ska han få smaka på lite kött för första gången.

(Cs omdöme i parentes. jag hoppas att han ändrar sig när det gäller banan, känns som en smidig sak att ha med sig i väskan)

nä, nu är det sängen som gäller för mig om jag ska få någon sömn i natt. förkylning och tänder som är på väg upp är ingen lyckad kombination för en god natts sömn. varken för C eller mamma.

i brist på bilder från idag (jag är för lat för att ladda över bilderna från kameran till datorn) kommer här en matbild från i lördags. pumpa och morot tror jag det är på skeden.

3 kommentarer:

matsu sa...

Banan med sked (++++) kommer nog. Vilka är förkylda?

Sven sa...

HAHAHA, det är KRUT i gossen!

moj sa...

Det är bara en som är förkyld och det är bara en som håller på att få tänder. Jag börjar ana att det hänger ihop, nya tänder+förkylning alltså.