4/13/2010

återvändsgränd

igår när jag satt här vid datorn låg C på rygg på golvet bakom mig och tittade på några intressanta leksaker. jag hörde hur han stånkade och lät, men inte missnöjt utan mera fokuserat, bra tänkte jag och fortsatte surfa lite. någon minut senare så ringde min telefon varpå jag i steget skulle kliva över C för att hämta telefonen - men då var han borta! dvs han låg inte där jag lämnade honom. eh?! ufo, tidsmaskin?!? plötsligt hörde jag ett inte lika nöjt läte bakom fåtöljen. där låg han och hade milt sagt kört fast. eftersom han bara kan backa kom han ju inte längre och var urarg! ska bli spännande(!) att se när han lär sig att ta sig framåt och inte bara bakåt.


han hade alltså vänt sig från rygg till mage och backat 3 meter på bara 5 min! kanske är dags att börja barnsäkra så smått....

5 kommentarer:

matsu sa...

Lägg något framför, något C vill ha! :-)

matsu sa...

... så kryper han framåt!

moj sa...

Han har massor av roliga saker framför sig som han vill nå, men blir urfrustrerad av att de bara kommer längre och längre bort ju mer han kämpar.

Sven sa...

:D

Anonym sa...

Tror att din kille får lära min kille en del om förflyttning, här finns det ingen anledning att barnsäkra ännu. Visserligen har jag inte lagt honom på parketten som är lite hal ännu...:-)

//Helena