4/12/2010

lite bilder från förra veckan

puh. nu sover C äntligen i sin vagn här hemma i hallen så jag har lite tid att blogga på. han har åkt på sitt livs första förkylning plus att han har en tand som retar honom. inte lätt att vara liten. tänkte passa på att lägga upp lite körsbärsblomningsbilder. förra veckan hade vi superhärligt väder här i Tokyo och jag och C besökte sammanlagt fler parker på en vecka än vad vi normalt gör på en månad.

först kommer två bilder från ett tempelområde som ligger nära där vi bor.

U och vagnarna. 2 av 2 barn sover. mycket bra!

jag under den rosa himlen

japanerna fotograferar blommorna med stativ. jag fotograferar japanerna... hela grejen med hanami (titta-på-blommor) är att man ska sitta under ett körsbärsträd och ha picknick och helst få ett blomblad som dalar ner i glaset/koppen.

ett fint träd i yoyogiparken

inget körsbärsträd, men jag tyckte att skuggan var så cool så jag var tvungen att ta en bild.

seriös hanami på en bädd av blomblad

sista bilden är från megurogawa. här hänger grenarna långt in över floden. mycket fint om man bortser från att "floden" är en betongränna med lite vatten i botten (men det ser man ju inte på den här bilden som tur är)

1 kommentar:

matsu sa...

Tack för fina bilder!