12/18/2008

Torsdag

Imorgon är sista dagen på jobbet för i år.
känns skumt.
Tiden här i Japan har hittills gått oootroligt fort, om man bortser från några sega veckor innan sommarsemestern. Tror att vi började nedräkningen vid dag 49 eller så ...då. Inte som nu alltså. En dag kvar och jag har knappt fattat att det är december, än mindre att det är jul nästa vecka. Det är lite motsägelsefullt med tanke på att vi har hunnit med att knäcka säkert 5 flaskor glögg, varit på julbasar och firat lucia med att grilla(!) utomhus. Hmmmm, känns nästan som om det här håller på att bli ett årsbrev. Det var inte meningen. Det jag ville komma till var bara att jag inte fattar vart tiden har tagit vägen. Kan ju i och för sig vara så att tiden har gått fort för att vi har haft mycket besök av nära och kära och att hösten i Tokyo är som svensk sommar.
Idag blev vi fotograferade av vår nudelkock när vi hungriga på vägen hem från jobbet slank in för att äta. Det visade sig att han skulle ha bilden till ett reklamblad för någon TV-show. Det händer alltid udda saker här. På tal om udda saker så har jag bestämt mig för att chocka mina Japanska kollegor med att bjuda på fredagsfika imorgon. Jag tänker i alla fall fira att det är semester nu! Ska bli kul att se vad de tycker om Annas pepparkakor (hittade det i en affär i närheten), after eight och några andra kakor som jag kompletterade med. Tror, eller hoppas rättare sagt, att det kommer vara glada för att få ta en liten paus i alla fall.

Inga kommentarer: