12/06/2008

Lördag

Det verkar som om min lilla önskan från förra helgen håller i sig. Dvs busväder under veckan och strålande sol på helgen när vi är lediga :-) Enda skillnaden jämfört med förra helgen är att alla fina gula blad på träden i parken nedanför vårt fönster har blåst bort.

Jag glömde att nämna att vi var på konsert i måndags. Vi var och såg det gamla rockbandet Extreme som nu är ute på en världsturné. Jag blev mäkta förvånad över att de fortfarande spelar. För er som inte minns bandet kan jag hinta med att det var de som gjorde en gamla klassikern "more than words". Den spelade de så klart plus en massa andra betydligt tyngre låtar. Som det gamla hårdrocksfan jag är måste jag säga att jag blev positivt överaskad. Konserten var helt ok. Roligast var dock som alltid att kolla på Japanerna. Vi hade hört innan att det skulle börja 7, prick 7, så vi var lydigt där kvart i. Vi satt (det fanns bara sittplatser) med en massa japaner i en stor konsterhall, alla drack cola el dylikt och käkade snacks. Det var som att sitta på bio och vänta på att reklamen ska börja. Kl 7 hör vi en späd röst meddela på japanska att konserten börjar snart. Som på en given signal reser sig alla upp och börjar vråla! Yeeeehhh!!! Sen är det så hela konsterten och när den är slut så tar alla på sig kavajen (de flesta kom direkt från jobbet), slätar till håret och går ut i fina led. Helt sjukt, precis som allt annat i det här landet. En annan rolig sak under konsterten var när sångaren sa "vi har precis släppt en ny skiva", var på all ropade "yeeeeeeeha!", sen sa han "har ni köpt den?" alla svarade "yeeeeeeeha!" - samma svar som innan alltså. Då mumlade sångaren något om "I bet u have..." var på alla återigen ropade "yeeeeeeeha!". De flesta fattade ju inte vad han sa! Alla bara skrek så fort han sa något, mycket roligt tyckte jag :-).

Inga kommentarer: