11/09/2008

Oh NO!

Inte redan!
Det var så jag kände när jag i veckan (måndag tror jag) upptäckte tre skrattande snögubbar inne på damernas toalett på jobbet. Förra veckan städade de bort pumpa som har titta på oss i säkert 2 månader, gött tänkte jag. Det pyntfria tillståndet varade dock inte så länge. Nu står det som sagt en prydnad i form av 3 snögubbar på hyllan under spegeln. Japanerna firar ju inte ens jul! Chock Nr.2 den här veckan kom när jag i fredags tog en tur genom Tobu på vägen hem från jobbet för att handla lite och gick raka vägen in i något som skulle kunna liknas vid ett tomteland. De hade hängt upp ljusslingor överallt (kändes det som), lagt en grön matta på golvet och dekorerat alla fria ytor med glansiga kulor i olika storlekar. Jag tycker att det är lite tidigt med den här julhysterin i början av november och då får man ändå tänka på att jag brukar vara den första som plockar fram adventsstjärnan på vår gata hemma i Göteborg.....

Inga kommentarer: