11/24/2008

Ledig dag

Idag är det en ledig dag här i Japan.... för vissa, dock inte för alla. Det innebär för vår del att jag är ledig, men inte e. Han får jobba den stackaren. På vårt företag finns det 3 olika kalendrar som alla anställda följer beroende på vart man jobbar, och vi följer inte samma kalender. Jag har ägnat mig lediga dag åt att fixa lite här hemma, slappt en helt del och gjort lite ärenden på stan. Om jag orkar så ska jag ge mig iväg ut en sväng till för att leta efter en svart kjol... Först är det dock kaffe med ett onyttigt tilltugg inhandlat på Andersens som gäller. För övrigt det ställe där vi inhandlar i princip allt frukostbröd. Japaneran har inte kommit förbi stadiet än där bröd = vit fluffig toast. Ni som känner mig vet att jag inte är överförtjust i vitt fluffigt bröd. Nu ska jag njuta av min hemmagjorda latte och mitt inhandlade Danska vinerbröd(!). Ha en bra dag!

Inga kommentarer: