10/22/2008

Jag börjar bli japansk! ...hjälp

Idag satt jag och läste min bok mycket koncentrerat hela tågresan hem. Jag stördes knappt av tjejen till höger om mig som hela tiden somnade till och vars huvud trillade ner på mig. Framme vid stationen tog jag en sväng genom varuhuset för att sedan gå och äta en skål nudlar i ett av de små haken när stationen. Jag beställde en miso ramen, och medan jag slurpade i mig nudlarna - ja ni hörde rätt, jag slurpade i mig nudlarna på äkta Japaskt vis! - kollade jag på gårdagens aktuellt på min ipod. Det känns så sjukt Japanskt att sitta på ett litet hak, slurpa nudlar och lyssna på musik, surfa på telefonen eller kolla på TV precis som om man vore hemma i sitt eget vardagsrum. Nu sitter jag här hemma och klockan är halv nio och jag tycker inte att det är en sen tid att komma hem. Hade det varit hemma i Göteborg hade jag först av allt dött av hunger vid 6-tiden och vid 9 hade jag nog tyckt att det var hög tid att tänka på refrängen.... ;-) Lite olika perspektiv.

1 kommentar:

Sven sa...

Ingen är gladare än jag att ni börjat slurpa! Nu kanske jag kan få äta köttfärssås & spaghetti hos Er ngngång igen? :)