10/27/2008

Bilder från helgen

Här kommer som utlovat några bilder från helgen...

Börjar med två kort som jag tog inne vid Meiji Jingu. På helgerna brukar man ofta ha turen att se Japanska bröllop. Lite kul att se.

en bild framifrån och en bakifrån.... jag tycker att det röda parasollet är så effektfullt.

Efter lugnet i parken gick vi ner till Shibuya, där var det allt annat än lugnt...

Dag 2 kollade vi in Ginza och den nyöppnade H&M-butiken.... ganska snygg byggnad.

...och väldigt lång kö....

...efter köandet (vi köade alltså inte) gick vi till Shibaparken.

Jag gillar de fina takpannorna som de har här i Japan... i bakgrunden kan ni se Tokyo tower. Ännu ett exempel på de kontraster som finns i det här landet, gammalt - nytt, vackert - fult, modernt - u-land.... etc..

Efter parken så jag den hittills största koncentrationen av kravallpoliser. Vi stod kvar ett tag och kolla, tänkte att nu måste det hända något mycket speciellt! Efter en väldigt lång väntan som slutade inne på Starbucks (!) kom det ett litet led av små lugna Japaner omringade av kravallutrustad polis. Lite oväntat.

...så här satt jag i lugn och ro och kollade på demonstrationståget..... ;-)

...den sista bilden för dagen blir på ett gäng glupska karpar.

Inga kommentarer: