9/26/2008

Vardagslyx

Det är sådant som man måste unna sig för att väga upp de långa dagarna på jobbet och tiden i tåget fram och tillbaka till jobbet. Jag har börjat köpa hem snittblommor för att kompensera att vi inte har några krukväxter här hemma. Det finns massor av små blomsterbutiker i stationen som säljer blommor så det är lätt att köpa en bukett på vägen hem. När den artiga försäljaren frågar om det är en present svarar jag alltid ja. Inte för att jag ska ge bort dem, utan för att de alltid slår in blommorna så fint! Eftersom jag nu alltid går till samma ställe måste de börja undra vem jag ger bort blommor till var och varannan vecka ;-) ...låt dem undra tänker jag. Jag vill kunna promenera hem med min fint inslagna bukett, det kallar jag vardagslyx!

1 kommentar:

Anonym sa...

När dagen är lång är det roligt att unna sig något extra! Foto, foto...