9/10/2008

Ikebukuro by night

Kom precis hem från en middag med kollegorna. Alltid lika trevligt. Idag hade vi välkomst-party för en ny kille som började för några veckor sedan. Som alltid så skulle alla presentera sig själva och japanerna var ju givetvis tvungna att göra det på engelska eftersom jag var med. När det väl blev min tur så ropade alla "in swedish, in swedish". De ville att jag skulle presentera mig själv på svenska. Engelska var ju ingen utmaning för mig + att jag misstänker att de var lite nyfikna på hur svenska låter. Jag berättade därför vad jag hette (visste alla redan innan iofs) och vad jag jobbade med, detta till japanernas jubel. De tyckte att det var jättekul att höra mig prata svenska. Sen att ingen, och än mindre den nya kille fattade något spelade ingen roll... :-)
Nu sitter jag här hemma och njuter av Tokyo by night. Det är nästan som att titta på ett hav... fast i detta fall ett hav av ljus. Jag kan inte få nog av utsikten... inte än iaf. Sov så gott!

Inga kommentarer: