9/06/2008

Garupa

Då har jag varit på Girls party, förkortat garupa, nummer 2. Riktigt kul att gå ut med tjejerna på jobbet och höra lite om deras liv. Igår var vi på ett ställe där de om möjligt serverade ännu skummare saker än sist. Tog dock bara ett kort. Jag hade bara med mobilen och försöker nu installera en programvara som gör att jag kan föra över bilderna med en kabel. Sist jag försökte så fungerade det inte, hoppas att det gör det idag för det var ett ganska roligt kort.

Det som beställdes in igår var: (obs ej = vad jag åt)
  • Lever sashimi (hittade ett klipp på youtube, kolla om ni vill se hur gott(!) det ser ut)
  • Ett berg med riven kol (gott)
  • Rått rivet kött med en äggula och nori på
  • Något kokt inälvsliknande
  • Vanligt kött att grilla (Gott)
  • Tarmar och hals att grilla
  • Korv som det stack ut ett revben ur (ok, men korv är ju inte min favorit...)
  • Friterad fiskbulle med ost i (ätbart)
  • Olika typer att spett (Gott)
  • Kimchi (gott o starkt)
Här ser ni de smarriga (!) korvarna med ben som sticker ut i ena änden. Det ser en aning skumt ut tycker jag, men när man tänker efter så är det ett ganska praktiskt sätt att äta korv på med tanke på att de inte använder kniv och gaffel här.



Tja en del var ätbart annat inte. Jag brukar inte vara den som är petig i maten, men här i Japan händer det att jag inte smakar på allt. Jag kan liksom inte förmå min hand att föra pinnarna spetsade med rå lever till munnen. Urk.

Inga kommentarer: