1/17/2012

lugnet har lagt sig

puh
en mycket bra natt (kommer jag säkert att få äta upp för att jag säger) följdes av en späckad men rolig dag. nu råder lugnet här i huset och jag har precis avslutat min andra middag. brukar äta med C och sen äta en andra portion när han har somnat och jag får äta i lugn och ro. nu var det ju dock inte mat som jag skulle skriva om utan vår dag.

dagen började med att jag vaknade klockan 6(!) jihoooo sovmorgon, innan dess hade jag bara behövt mata lillebror en gång. läggning vid 7-tiden, mat vid 2.20 och sen morgon vid 6. vilken bra natt va??! hade någon sagt till mig att det var så en "bra" natt ser ut innan jag fick barn hade jag skrattat dem rakt i ansiktet. men, what ever. thats life.

efter en förhållandevis lugn morgon men endast ett fåtal kriser så gick vi iväg till doktorn för lillebrors vaccination. allt gick bra och vi fortsatte sedan mot affären följt av stora lekplatsen vid stranden. C har inte varit där sen vi kom tillbaka och sprang glatt runt för att "testa" alla saker igen. efter en dryg timmas lek gick vi hem för lunch och vila. e kom hem för att lämna bilen innan han tog en taxi till flygplatsen. på eftermiddagen kom Cs kompis V på besök, hon har en bror som är jämnårig med lillebror. C&V badade i den lilla poolen, gungade och lekte inne i flera timmar. allt avslutades med nybadade barn i pyjamas som åt gemensam middag. fullspäckad dag med andra ord. jag kan även konstatera att 3 veckor hemma i vintersverige fick mig att glömma hur stark solen är här och nu har en aningen röd ton i ansiktet. känns dock rätt så gött, har saknat solen. nu ska jag slösurfa lite eller kolla på någon gammal film och sen är det dags att sova. får se vad morgondagen har att erbjuda. godnatt!

1 kommentar:

Anna sa...

jag skulle ge mycket för att vara lite rödlätt av för mycket sol just nu - inte blåvit av bristen på den... :-)