1/18/2012

hemmadag

idag har varit en sån där dag som bara har knallat på, inte lugnt om någon nu skulle få för sig att tro det, men dock i ett jämt tempo. vi var hemma nästan hela dagen. jag frågade C några gånger om han inte vill gå till någon lekplats eller åka på en liten utflykt nu när vi hade bilen och allt, men möttes varje gång av ett bestämt NEJ. ok, tänkte jag, varför tjata när vi inte måste iväg någon stans. framåt eftermiddagen så verkade dock även C tröttna på att skrota runt här hemma så när jag än en gång frågade svarade han: åka någon annanstans NUV! sagt och gjort. in med kidsen i bilen och sen styrde vi mot eastgardens, vårt lokala mall. inne på mallet (säger man så??!) satte vi oss och tog en fika och då kom en riktigt white-trash-känsla över mig. här sitter jag, lite halvsvettig, osminkad och i solkiga kläder (hann inte byta) med mina två ungar och fikar, mitt på blanka eftermiddagen. att det sen gled omkring överviktiga plufsiga aussis till höger och vänster förstärkte bara känslan. detta till trots var dagens tur en av de mest effektiva på länge. jag kom hem med 2 oprövade kjolar, en ny bodumbryggare + lite mat. tjohoo! och imorgon bär det av till IKEA, gissar att jag borde lyckas stilla mitt shoppingbegär där.

förresten. kan meddela att sommaren är här nu. idag hade vi 27 grader inne och det kändes som om luften stod still. svettigt och gött!

1 kommentar:

Unnie sa...

Hoppas ni är hemma lite på fredag också för då är jag hemma med O och kan skypa.