12/03/2011

en bra dag

idag har det varit en riktigt bra dag! inget speciellt egentligen, bara bra. lillebror sov aningen bättre än de 3 senaste nätterna då han har vaknat var annan/var 3e timma (vilket för honom är mindre bra). vädret såg lovande ut så efter frukosten så packade vi ihop oss och gick ner till stranden. efter en glass i skuggan hoppade C i badkläderna och gick ner med e till vattnet för att hoppa i vågorna. under tiden satt jag och lillebror i skuggan och nöjt.

lillebror log mest hela tiden och verkade njuta av den ljumma vinden och friska luften.

det är svårt att se på bilderna för det är för ljust, men bakom lillebror och vagnen breder stranden ut sig. grymt härligt vy!

när vi hade fått nog med sol gick vi hem för lunch och vila. jag passade också på att sova eftersom det inte blir någon vila för mig på veckorna då C inte sover på dagen. jag sov så tungt att jag inte visste om det var morgon eller kväll när jag vaknade. tittade mig förvirrat runt i sängen och undrade vart e och C var innan jag kom på att det var mitt på dagen. härligt med vila! efter en kaffe kände jag mig fit-for-fight igen. eftermiddagen spenderade vi med att skrota runt här hemma. C hade lite picknick på baksidan, badade lite i mini-poolen och sparkade boll i trappan. själv så passade jag på att idka lite trädgårdsarbete - kantklippning. efter en smarrig middag som avslutades med glass och blåbär sover båda barnen och lugnet har lagt sig. en bra dag helt enkelt!

när jag ändå har blogg-ångan uppe så kommer här lite bilder från i fredags. som jag nämnde tidigare har lillebror sovit lite dåligt några dagar i rad vilket då även har inneburit att jag har sovit dåligt. för att komma igång med dagen stack jag därför ut på en power walk. det har varit lite svalare ute några dagar nu så det lockade att ta en rask promenad (inte lika kul när det är närmare 30 grader). båda ungarna var i vagnen och ute ur huset klockan 9 vilket bara det får ses som en bedrift, sen bar det av med raska steg norrut. jag följde vattnet så långt det gick innan promenaden övergick till trappor (strax innan gordon bay för de som är intresserade) sen så vek jag av inåt för att gå till en lekplats så att C fick leka av sig lite.

precis innan avfärd. kan meddela att jag var betydligt rödare i ansiktet när vi kom hem. sista backen hem är grymt brant.

lillebror låg väl nerbäddad i vagnen. det var inte så kallt ute, kanske 20, men mulet och blåsigt.

på lekplatsen fanns en jättelång rutschkana. så lång att jag var tvungen att stå halvvägs upp i backen och bromsa farten lite åt C. efter 1h lek i parken gick/sprang vi hem igen och väl hemma så kändes det mycket bättre i både huvudet och kroppen än vad det gjorde när jag steg upp ur sängen.

Inga kommentarer: