3/19/2011

kontraster

söndag - 2 dagar efter den stora jordbävningen
picknick i parken med farmor och farfar. solen skiner och det är snudd på T-shirtväder.

måndag
C sover gott i sin lilla korg på flyget hem. han är egentligen på tok för stor för korgen, men de hängde upp den utan att jag hade beställt den och jag lät dem göra det.... grymt skönt att få händerna och armarna fria under de timmar han sover. C och jag bestämde oss hastigt för att ta flyget hem till sverige och tryggheten tillsammans med farmor och farfar. skönt för mig att inte behöva flyga själv med C.

onsdag
besök på lekplatsen när där farmor och farfar bor. vår i luften trots mössa och termobrallor.

fredag
snö igen! inte så farligt för oss som bara har upplevt snö en gång i vinter om man bortser från sverigeveckan i november C verkade gilla det i alla fall!

lördag
ännu mera snö! den här gången uppe hos mormor och morfar. C upptäckte idag tjusningen med att åka kana nedför slänten i sina galonbyxor. han kiknade av skratt och ville åka igen, och igen och igen.... som tur var kunde morfar och jag turas om att agera lift i form av hjälp uppför trappan i slänten.

bara en vecka och så mycket som han hänt. då syftar jag givetvis inte bara på bilderna ovan utan på den förskräckliga situationen som många i japan nu befinner sig i. tänk vad många människor som är drabbade av det värsta tänkbara, att förlora en närstående. de har inte bara förlorat nära och kära utan även allt de äger, deras hem. det smärtar att tänka på sorgen som de måste gå igenom.

Inga kommentarer: