7/01/2010

lite bilder från de senaste dagarna

så här såg det ut första dagen hemma hos mormor&morfar - C sov som en klubbad säl!

när jag satt mig brevid honom och försköte väcka honom lite långsamt genom att prata med honom vände han mig ryggen och fortsatte att sova! inte lätt att vara liten och ha jetlag för första gången i sitt liv. att det sedan är ljust långt inte på natten här hemma i Sverige gör ju inte saken lättare.

men när han inte har sovit har han varit en glad lite skit nästan jämt. det är helt sjukt vad han smilar upp sig inför kameran hela tiden. här sitter han i barnstolen och äter iklädd min gamla bamsetröja från 70-talet. fina grejor det!

mat igen. tänk vad gott det är med mat.

vi var nära på att råka ut för en smärre katastrof igår. anpanman höll på att försvinna! C hade med sig anpanman ner på stan, vi hade inte med vagnen utan jag tog honom i selen, han höll ett krampaktigt grepp om den lilla skallran och vägrade släppa så det var lika bra att låta honom ha med den. väl på plats i selen såg jag inte att han tappade skallran utan upptäckte det först när vi kom tillbaka till bilen. mormor gjorde då en hjälteinstats och småjoggade tillbaka i regnet samma väg som vi hade gått och hittade skallran framme vid apoteket. det betyder att han hade hållit i den jättelänge innan han släppte greppet. lite gulligt. tur att den kom till rätta. nu ligger den och torkar efter att ha fått sig ett renande bad här hemma. på tal om bad så bajsade C i badet igår! första gången det händer. tyvärr så var han inte själv i badet :-( urk

Inga kommentarer: