7/06/2010

lata dagar

vi har haft riktigt lata, härliga dagar hemma hos mormor&morfar den senaste veckan (om man nu kan ha LATA dagar med en liten bebis som sällskap!). vi har ätit, lekt, gungat, slappat och ätit igen. C har haft tandborstningspermiär! han verkar än så länge gilla hela grejen förutsatt att han får leka lite med borsten efter att jag är klar.

här hemma i Sverige blir det köpe-mat för hela slanten, är det semester så är det! så här ser det inte allt för sällan ut under våra måltider. anpanman är en ständig följeslagare, på bilden nedan dock på ett tryggt avstånd.

efter lek och bus så blir man trött. idag fick det bli en kort power nap efter middagen. lite tidigt att gå och lägga sig för kvällen redan klockan 17! inte mig emot i och för sig, förutsatt att han sover hela natten, men jag vågar inte chansa. har ingen lust att gå upp 5 imorgon bitti, det räcker gott med 6.30.
förutom trädgårdshäng har vi idag hunnit med en tur ner till öppna förskolan nere vid bäcken. det var jag, C och 38(!) andra barn med deras föräldrar. tror att det 30 min långa sångstunden med alla dess intryck bidrog starkt till att C var ur-trött hela eftermiddagen. jag som hade hoppats på 2h(!) i en solstol med en bok men istället blev det 20 min (det var så lång tid som han sov i vagnen) och 3 h med ett gnälligt och trött barn. det blir inte alltid som man planerar.

Inga kommentarer: