7/08/2010

70-talsplagg mm

igår botaniserade jag bland mina gamla barnkläder och hittade en hel hög med kläder som kommer passa C utmärkt nu till hösten. vad passar inte bättre än att möta hösten i tokyo i mammas gamla manchesterhängslebyxor??(!). C kommer att vara coolast i hela ikebukuro :-)

idag har vi inte gjort många knop. var nere en sväng på willys innan lunch och shoppade loss bland alla barnmatsburkar. det är rena himmelriket att handla barnmat här hemma i Sverige. jag är ju van att laga all mat själv. hoppas bara att C inte ratar min hemlagade mat när vi kommer tillbaka till tokyo i augusti. vi får se.

imorgon ska jag ut och äta middag med några gamla vänner här i Mariestad och mamma & pappa ska ta hand om en förhoppningsvis sovande C. vi körde ett litet genrep här idag för att se så att det verkar ok. dvs mamma fick gå upp och natta om C när han vaknade nu på kvällen. det gick vägen även om det blev betydligt mera skrik än vanligt, men det är väl inte så konstigt. stackars mamma fick dock lite ont i ryggen efter att ha vaggat C i famnen i säkert 10 min. lille klimpen är ju uppe i en matchvikt på närmare 10kg! rätt tung alltså.

Inga kommentarer: