8/22/2008

Köande

Japaner är experter på att köa.

Så här har min kö-dag sett ut.
07.42 kö på perrongen i väntan på tåget
08.15 kö i rulltrappan inne på stationen
08.18 kö i väntan på bussen som går ut till jobbet
08.32 kö av bussen eftersom den var så full så att vi stod upp hela vägen
12.30 kö i trappan ner från kontoret på väg till lunchen (eftersom alla har lunch samtidigt blir det lätt kö)
12.35 kö till att köpa maten
13.10 kö att lämna in brickan (det blev en lång lunch idag. åt en fisk med massa ben och det var inte lätt att pilla ur maten mha pinnar. jag blev dock imponerad av mina japanska kollegor, de lämnade endast ett prydligt ränsat fiskskelett+fiskhuvud. jag slängde nog 50% av fisken....)
18.05 kö till bussen hem
18.24. kö på perrongen i väntan på tåget
~18.30 kö på tåget i väntan på ledigt plats ...eller väntar här ljuger jag faktiskt, när det gäller de lediga platserna är det djungelns lag som gäller!
18.57 kö för att komma av tåget (det var mycket folk på tåget hem idag)

tja, det var nog faktiskt dagens alla köer... förutsatt att det inte är kö för att få plats på restaurangen ikväll.

Inga kommentarer: