4/24/2008

Jumboplats & knäckesticks

Måste göra en liten återkoppling till pappersflygplanstävlingen som jag skrev om här om veckan. Fick reda på idag att jag vann..... jumbopriset! Mitt plan kom ju bara 1m pga en olycklig krock med takek. Hur som hellst så går den högtidliga prisutdelningen av stapeln imorgon vid lunchtid. Jag återkommer med detaljer senare...

Nu sitter jag här hemma och tröstar mig med grymt goda knäckesticks direktimporterade (!) från Sverige. Vi har en svensk vän på besök som hade med sig en massa goda saker hit. Bilar, lakrits, ballerina kext, OST :-), knäckesticks med dill- o lösmak mm mm mm grymt smarrigt alltså.

Åh, det måste jag ju nämna. Imorgon är sista arbetsdagen innan Golden Week! Jippi! Sen är det ledigt i hela 10 dagar o då kommer det ännu mer besök från Sverige. Superkul.

Jag frågade en av kollegorna på jobbet vad "golden week" heter på japanska och fick då en frågande blick och svaret "Gōruden Wīku" tillbaka. Precis som om det vore det självklaraste i världen att en av deras längsta ledigheter har ett engelskt namn. Hmmm, inte så självklart för mig.

Inga kommentarer: