4/09/2008

Flygplanstävling

Hehehe, idag hände något kul på lunchen. Det var den årliga pappersflygplanstävlingen som facket arrangerar - obligatorisk närvaro, i princip. Jag hade blivit informerad om den tidigare i veckan och hade till och med fått reglerna översatta till engelska utskrivna på en lapp. Reglerna var: 1 A4 ark, inga hjälpmedel och max 3 gem - vik ett plan. kl. 12.30 prick var det dags för min grupp att tävla. Vi gick i gemensam trupp till området där tävlingen hölls. Alla kastade sitt plan i tur och ordning. När det var min tur gick jag fram till startlinjen, siktade noga och kastade sen iväg mitt plan. Det gjorde en fin liten uppåttur, krockade med taket, ändrade kurs och landade sen 50 cm från mina tår.... Den som kastade längst idag kom ca 20 m, så jag var långt ifrån täten, 3:a bakifrån noga räknat. Blev dock nominerad till bästa design så vi får se när alla har tävlat hur långt det räcker ;-).

2 kommentarer:

Sven sa...

Hoho, låter helfestligt. Ska föreslå att vi ska ha en sådan dag på jobbet...

Anonym sa...

Design... hur ser detta flygplan ut?