4/27/2008

Corn flakes-tiramisu & sjögräsfrityrbollar


Igår var jag ute och åt middag med några andra svenskor på en italiensk restaurang. Vi hade bokat bord på deras terass i hopp om fint väder, nu regnade det dock hela kvällen så vi var glada att terassen hade både tak och väggar. Innan maten serverade de lite bröd, ett helt vanligt bröd och en liten friterad klum med massa sjögräs i... hmm lite skumt. Inte så Italienskt iaf. Efter maten beställde vi in efterrätt, jag tog tiramisu - tänkte att det är ett säkert kort. Men ack så fel jag hade. Jag fick in en skål med corn flakes toppade av en ostboll (!), kaffe/spritblandningen fick jag i en liten tillbringare vid sidan om som jag själv fick hälla på. Ja, vad ska jag säga. Smakerna påminnde om tiramisu, men det var också allt. Det var inte helt tokigt, men dock inte vad jag hade väntat mig. Tänk att man aldrig slutar förvåns över att saker här aldrig är som man förväntar sig att de ska vara.

Inga kommentarer: