10/28/2012

två veckor redan

uj, vad tiden går fort! nu har jag redan avverkat två jobbveckor och det känns som om jag har varit där både kortare och längre tid på samma gång. skumt. i fredags fick jag äntligen se solen innan jag skyndade in till kontoret. fin soluppgång va!??? förutom jobb och förskola har vi de senaste veckorna hunnit med både litet och stort 3-årskala. på födelsedagen blev det sushilunch efter 3-åringens önskan och igår när vi hade kalas med släkten bjöds det på hajtårta. tårtan blev dock kallad både "rocka" och "flygplan" av gästerna men som tur var brydde sig inte 3-åringen om det - han visste ju att det var en HAJTÅRTA! det var nog bara bagaren som blev aningen förnärmad....

lillebror som är dryga 13 månader redan har börjat springa istället för att gå när han ska någonstans, han har 10 tänder och gillar all mat! johoooo säger jag så länge det vara, eftersom jag vet att det kommer vända om drygt ett år. i alla fall om han följer brorsan i spåren. vi får se. lillebror är minstingen på förskolan och blir uppassad av både personalen och av de större barnen. verkar som om han gillar att vara i centrum.

nu sover kidsen och e och jag ska softa lite framför brasan. det är väl så man spenderar söndagskvällen när man har både villa och volvo, eller??

Inga kommentarer: