1/24/2009

Sommarkänsla

Här i vårt subtropiska vardagsrum är det lätt att drömma sig bort till den svenska sommaren, det enda man behöver göra är att sluta ögonen och blundar lite... Värmen är på för fullt, ACn brummar, värmegolvet är på och luftfuktaren lika så. Nu dröjer det ju dock ett tag även här innan det blir sommar, idag såg jag faktiskt några förskrämda snöflingor virvla förbi utanför rutan. Det är bra för nästa helg ska vi åka skidor med mina kollegor och dår hoppas jag på mycket snö i bergen.

En av orsakerna till att jag börjar få sommarkänslor så här i slutet av januari är att jag hittade en massa gamla bilder på en av hårddiskarna. Ta bara bilden över Fjällbacka nedan, visst är svensk sommar ljuvlig?!

Eller bilden från de Österrikiska alperna. Grymt vackert. Nicht wahr?

Ja, ja, drömma går ju alltid. Verkar som om jag får hålla till godo med värmegolv och luftfuktare ett tag till....

Inga kommentarer: