1/28/2009

Friskusar!

Hehe, kan inte låta bli att hålla mig för skratt när jag läser rubriken på förra inlägget "sommarkänslor". Vem var nöten som fick för sig att hon hade sommarkänslor förra helgen!? Hmmm, måste ha berott på att jag knappt satte foten utanför dörren i lördags. Nu sitter jag här hemma inlindad i en filt och väntar på att lägenheten ska blir varm. Det tar sin lilla tid, taimers till trots. Veckan har gått fort som vanligt och idag kunde jag äntligen ta min vanliga lunchpromenad. Av någon anledning så har grinden vid min byggnad på jobbet varit stängd två dagar. Väldigt onödigt enligt min mening. Det är en lätt klaustrofobisk känsla som infinner sig när man inte kan komma ut (självklart så finns det en annan grind, men den är 10 min bort). Jag har jobbat hårt på mina kollegors friskusvanor sen jag började och nu för tiden får jag alltid med mig 1 eller 2 på en kort promenad. "även små steg är steg framåt" som en annan (svensk) kollega myntade en gång, och lunchpromenaderna är ett steg framåt i hälsans tecken! hurtigt värre va?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det går framåt, promenera mera, より徒歩

Sven sa...

Jag sk aockså ut & promenera idag. I förrgår hamnade jag & polaren plötsligt i södra Biskopsgården på vår kvällspromenad! Långt värre!