7/08/2008

Redan tisdag

Det är inte klokt vad dagarna går fort. Jag tänkte att jag skulle berätta lite om söndagens händelse och även lägga upp några bilder, tror dock att bilderna får vänta några dagar till. Orkar inte ladda över dem från kameran (snacka om att vara slö ;-)). I söndags var vi och grillade med några kollegor till mig. Med tanke på att det är regnperiod så kan man säga att vi hade tur med vädret. Det regnade inte, utan var istället varmt och nästan helt vindstilla. Vi var ute i en parken mellan 11 o 15, dvs den varmaste tiden på dagen. Det var ingen vind, solsken och 37 grader varmt och där stod vi vid en grill! Måste erkänna att det var längesedan som jag svettades så mycket. Maten var jättegod, det är den som det kommer bilder på senare, men värmen var knäckande. Efter 4 h ute så var både jag och e helt svimfärdiga. Vi tog första bästa tåget hem, duschade, satte på AC'n och däckade mer eller mindre i soffan framför 24. En dag som i söndags blir det väldigt uppenbart varför det finns en drickaautomat i varje gathörn här i Japan.

Inga kommentarer: