10/05/2011

Mammagrupp

Igår packade jag in ungarna i vagnen och begav mig till Randwick och första mötet med mammagruppen. Det fungerar tydligen så här att man träffas i grupp inne på "BVC" tills dess att barnen är 8 veckor gamla, då knoppas små grupper av och man får fortsätta att träffas på egen hand. Själva mötet fick mig att tänka på en scen ur en amerikansk film där det utövar gruppterapi. Alla satt nämligen i ring i ett ganska kalt rum och det var en äldre dam som höll i mötet och sen fick de som hade funderingar ställa frågor - en i taget. Jag hade ju såklart med C så mitt fokus var aningen delat mellan att lyssna och underhålla honom. Det var inte så givande, men blir nog bra när vi blir en liten grupp som träffas utanför centrat. En sak som dock var bra var att vi fick väga lillebror och han har nu 3 veckor gammal kommit upp till sin födelsevikt. Godkänt med andra ord.

Inga kommentarer: