6/27/2011

nedräkningen har börjat...

efter härlig familjetid (dock med en hel del flängande - som vanligt) så är vi nu äntligen inne på slutfasen av nomadlivet. nedräkningen har börjat. nästa vecka flyttar vi till sydney om allt går som det ska. första tiden kommer vi att bo i en möblerad lägenhet och sen hittar vi nog förhoppningsvis ett hus och hinner flytta in med lite lagom marginal innan bebisen kommer i september. det ska bli så skönt med ett eget hem igen! verkligen på tiden.

just nu är jag och C uppe hos mormor och morfar i mariestad och kommer så att vara fram till på torsdag, sen blir det åter göteborg några dagar innan lasset går söderöver mot vintern(!).

dagen spenderade vi i skövde. jag har inhandlat en ny väska att packa i och lite annat smått och gått. som tur är (med tanke på att vi ska släpa med oss allt på flyget) så är det ingen ide för mig att kolla på kläder.

just det, min son håller på att förvandlas till en kanin! han går och mumsar salladsblad, persilja och dill ur mormors trädgårdsland så fort tillfälle ges. trodde inte att det hörde till en 1-årings favoriter, men han gillar det skarpt. jag har bett morfar punktmarkera honom för att hålla uppsikt så att han inte mumsar vilka blad som helst. känns inte så smart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj men så spännande är det så snart ni ska flytta. då hinner vi säkerligen inte ses innan.
Önskar dig/er lycka till med allt , säkert mycket att stå i ibörjan......Kramar till er alla!
Linda

morfar moose sa...

Nytt land, nya grönsaker, köp i affären!! "ilja, lad, ill, tatis" stannar här hos oss :-) :-)