5/22/2011

bloggtorka

just nu råder stor torka på bloggen. det händer lite för mycket just nu för att det ska gå att sammanfatta det i några rader (därav ingen uppdatering över huvud taget), men jag ska trots det göra ett försök.

vår lilla familj (som i september kommer att utökas med en person) bor fortfarande lite temporärt. e är tillbaka i tokyo och jobbar och jag och C hoppar runt mellan släktingar i sverige. vi har hunnit med en kolla-på-hus-resa till sydney då planen är att vi ska flytta dit så fort visumen är klara. bebis nummer 2 kommer alltså att födas där om allt går som det är tänkt. fram tills flytten är spikad så lever C och jag i nuet. tar dagen som den kommer och försöker att använda tiden bäst vi kan. visst låter det härligt?! jag försöker påminna mig själv om att det är en rätt så bekymmerslös tillvaro vi lever när det känns som segast. på det stora hela är allt bra, dock aningen temporärt.

idag har vi till exempel skjutsat e till flygplatsen för att sedan åka hem till kusinerna i sävedalen där vi spenderade eftermiddagen ute i trädgården i solen. inte fy skam. om det inte var för att e har förlagt min kamerasladd så hade jag kunnat lägga upp några bilder... förhoppningsvis har pappa en sladd som jag kan låna när jag åker upp till helgen. visst är väl din lilla kamera en nikon, pappa?

C kollapsade redan klockan sju idag så jag har haft en lång, lugn, kväll som jag nu ska avsluta med några sidor i min bok. härligt.

1 kommentar:

morfar sa...

Yes, en Nikon S60!