1/17/2011

per forts till öppna förskolan

måndag. igen.
uj, uj, uj vad helgen går fort! tänk att det alltid ska vara så. ja, ja, här har vi redan halva måndagen avklarad. C ligger och sover efter en fullspäckad förmiddag och jag har passat på att fixat lite med alla bilderna från semestern. jag har gjort allt för att aktivera C till max på förmiddagen. först så var han med mig och städade här hemma, det innebär att han bär omkring på allt som jag försöker plocka ordning på och sen vill han damsuga lite också. efter städning och mellanmål gick vi till öppna förskolan. gruppen som vi brukar vara med i börjar inte förrän 11, men vi gick dit lite tidigare för att leka med alla leksakerna som finns där. bra med lite omväxling. efter lek, bus och sång så gick vi hem igen för att äta lunch. C gick själv både dit och hem. perfekt - det tar med tid och han blir trött. efter lunchen var han så trött så han slocknade snabbt när jag nattade honom. får ser hur länge han behagar sova. planen är att vi om 1h ska vara hemma hos en malaysisk tjej som bor i samma hus för att fika lite. bra med ännu en aktivitet.

3 kommentarer:

morfar sa...

Lyx med gångavstånd vid 14 mån!!

Anna sa...

Varför vill du trötta ut honom? Har han svårt att somna på dagarna?
/ Nyfiken Anna

moj sa...

han har alltid haft/har svårt för att somna, men jag har märkt att det går lite lättare om han är riktigt trött (konstigt nog :-))