12/16/2010

sjukstuga

anledningen till dåligt uppdaterande på bloggen är att vi har legat magsjuka, allihopa. det är liksom svårt att hitta inspiration till att skriva något då. C blev sjuk natten mellan lördag och söndag och jag och e natten mellan måndag och tisdag. e var kvällen till ära ute på middag, men fick avbryta efter att jag ringt och sagt att jag spytt. kul. väl hemma så mår han också rätt så kassat, lagom kul när man har en 5-rätters som ligger och skumpar i magen. måste säga att just den middagen var jag inte avundsjuk på honom på. tisdagen var urseg. både jag och e låg halvt däckade i sängen/på golvet medan C snabbt frisknade till och bara ville leka, leka LEKA! urk vad jobbigt det är att vara sjuk och samtidigt ha ett tillfrisknande barn att ta hand om. ok, nu får det vara nog med gnällande !

idag jobbar åter e och C och jag har varit ute på stan. vi har gått till toys r us och shoppat loss. tanken var att jag skulle köpa julklappar till C samt något kul att ha på planet, men jag lyckades inte frakta in allt genom dörren utan att han såg. det slutade med att han själv bar in en sak (rätt så stor) hela vägen från dörren till vardagsrummet. jag orkade inte ta fighten utan lät honom få den på en gång. som "tur" var hade jag köpte fler saker :-)

nu ska vi ut en sväng till för att leta finbyxor till C.

2 kommentarer:

morfar sa...

Osis, men bra att ni alla är bättre igen! :-)

Anna sa...

Stackare, vedervärdigt med magsjuka när barnen är friska. Helst vill man bara vara i fred i soffan och tycka synd om sig själv! Skönt att höra att ni mår bättre igen!