5/23/2009

Grillparty med kollegorna

Jaha, då var vi tillbaka i Tokyo igen. Nu har vi ju i och för sig varit det ett par veckor (ganska exakt), det är bara det att jag inte har fått tummen ur att skriva något här på bloggen. Det som har hänt sedan vi kom tillbaka är att det har hunnit bli högsommar här, det är numera riktigt svettigt... och värre kommer det bli, även om jag på något vis försöker förtränga det just nu. På jobbet är ACn inställd på 27 grader (obs en grad lägre än förra året) och den sprutar ut kalluft - då kanske ni kan förstå hur varmt det är inne... Hemma funkar det än så länge att köra tvärdragsmetoden eftersom vi bara är hemma på morgonen och kvällen och det nu i skrivandet stund bara är 23 grader ute (kl 7.30). Nog om väder och vind (det var förresten sjukt blåsigt igår!).

Det jag tänkte skriva om efter att ha gett en liten "recap" av vad som har hänt är dagens händelse - grillparty med kollegorna. När det är frågan om "party" kan man ju som svensk tro att det börjar någon gång på eftermiddagen/kvällen, men inte. Vi kommer att bli upplockade av en kollega på en station som ligger 30 min från Ikebukuro redan kl 10(!) vilket innebär att vi måste dra 9.30. På en lördag! Japaneran har inte fattat det där med sovmorgon. Förutom den tidiga tiden så tror jag att det kan bli riktigt kul. Vi kommer att vara runt 20 pers, alla tar med sig sina familjer. Exakt vad som väntar har jag ingen aning om, det får vi se, ska bli kul i alla fall. Nu ska jag plocka fram och äta lite frukost, bäst att grunda med lite mat, man vet aldrig när och vad vi kommer att äta där.

Ha en bra lördag där hemma!

Inga kommentarer: